måndag 27 juni 2011

پیامهای تسلیت ومطالب نشر شدهء سایتها درمورد رفیق سرلند زنده یاده پیام ها و گزارشها » پیام ها پيام تسليت کميتۀ فعالين ح. د. خ. ا یکشنبه, 06.25.2011, 09:17pm (GMT) پيام تسليت کميتۀ فعالين ح. د. خ. ا و باز دست ويرانگر مرگ، ناجوانمردانه و با بي رحمی، غم و اندوه آفريد و به نامردی اعضای ثابت قدم و راهيان باوفا و با صفای راه پرافتخار حزب دموکراتيک خلق افغانستان را درسوگ و ماتم نشاند. اين بار مرگ، خط نادرست و تبهکارانۀ دهشت افگنان انتحاری، ماين گذاران کنار جاده و تفنگداران بی مروت را، که همه روزه در خطۀ ما خون و آتش می ريزند و فاجعه ازپی فاجعه می آفرينند، دنبال نمود و از گلزار شيفتگان خدمت به تهی دستان و از بُستان عاشق پيشگان وفادار به ميهن و مردم، شاخه گل خوشبو و خوش رنگ و خوش مشرب را به کام خود فرو برد. اينک درتوالی اندوه مردم رنجديده و بلا کشيدۀ سرزمين مان؛ با آه و افسوس بی پايان خبرآمد، که بيماری نکبت بار سرطان ، مجال ادامۀ حيات را به يک انسان صادق ، وطنپرست، باتقوا، پاک نفس و پاکيزه سرشت نداد و حق زندگی را از او گرفت. سخن ازرفيق عبدالمجيد سربلند است، که بتاريخ 2011 / 6 / 24 ، در يکی از بيمارستان های امارات متحدۀ عربی در دوبی ، بدرود حيات گفت. روحش شاد باد ! رفيق سربلند سابق عضو کميته مرکزی ح. د.خ. ا ، بعد از فراغت از دانشکدۀ حقوق دانشگاه کابل، بمثابۀ حقوقدان ، آموزگار مدرسه و کادر ملی و مسلکی کشور، درطول دورۀ کار وماموريت خويش در وظايف مختلف، ازجمله در سالهای حاکميت سياسی ح. د. خ. ا ( بحيث وزيراطلاعات و کلتور ، سپس معاون صدراعظم جمهوری دموکراتيک افغانستان و سفير دولت افغانستان در کيوبا ) با درک رسالت انسانی ـ ملی و ميهنی خويش، بطور صادقانه مصدر خدمات بی شايبه به مردم و کشور شد و خيلی ها پاک و بی آلايش زيست. رفيق سربلند مبارز پرشور راه منافع زحمتکشان و رهرو سرسپردۀ جنبش انقلابی و عدالتخواهانۀ افغانستان بود و با صداقت دراين کوره راه گام برداشت و رهگذر راه و رسم انسانيت و پيرو انديشه های آزادی، برادری، برابری و عدالت اجتماعی شد و هرگز دراين جادۀ پرخم و پيچ ، حتی در دشوارترين شرايط اختناق سياسی ، دربرابر حکومت ها و فرمانروايان مستبد، زورگويان خودکامه و تماميت خواهان سلطه گرا، سرتسليم فرود نياورد و کرنش و سازش را نه پذيرفت. بدون ترديد، مرگ رفيق مجيد سربلند يک ضايعۀ بزرگ به وطن و مردم رنجديدۀ افغانستان به حساب می آيد و نبود اين فرزند نستوه و راستين ميهن را در جمع فرهنگيان کشور و بويژه در جنبش انقلابی وطنپرستان افغانستان ، کمبود جدی می پنداريم و ازناحيۀ ازدست دادن اين رفيق عزيز خويش سخت متأثر هستيم. بدين وسيله درگذشت نابهنگام رفيق مجيد سربلند را به همه فرهنگيان فرهيخته، به رفقاء و دوستان پيکارجو و به کليه مبارزان و راهيان راه ترقی، آزادی، دموکراسی، برابری، پيشرفت و عدالت اجتماعی سرزمين تاريخی مان تسليت گفته به اعضای خانواده و بازماندگان آن هم سنگر عزيز صبر جميل می خواهيم. روانش شاد و خاطره اش جاودان باد ! کميتۀ فعالين ح. د. خ. ا








پیام تسلیت دوکتورس اناهیتا راتب زاد


باتألم وانده فروان آگاهی حاصل نمودم که رفیق عزیز و دوست نهایت مهربانم عبدالمجید سربلند ،که یک عمر به خاطر شگوفایی و عمران جامعه عقب مانده ما ، دوشا دوش ، تلاش و مبارزه عادلانه نمودیم ، داعیه اجل را لبیک و با زند گی فانی وداع نمودند .

اینجانب مراتب تسلیت خویشرا برای فامیل ، دوستان ، خویشاوندان واقارب مرحوم سربلند ابراز نموده ،از بارگاه ایزد متعال برایشان صبر جمیل خواسته ، روح مرحوم را شاد و جنت فردوس را جایگاهی ابدی اش استدعا مینمایم .

اناهیتا راتب زاد

 

پیام تسلیت دوکتورس اناهیتا راتب زاد

باتألم وانده فروان آگاهی حاصل نمودم که رفیق عزیز و دوست نهایت مهربانم عبدالمجید سربلند ،که یک عمر به خاطر شگوفایی و عمران جامعه عقب مانده ما ، دوشا دوش ، تلاش و مبارزه عادلانه نمودیم ، داعیه اجل را لبیک و با زند گی فانی وداع نمودند .




پيام تسليت کميتهء فعالين ح. د. خ. ا


پيام تسليت
کميتۀ فعالين ح. د. خ. ا
 
    و باز دست ويرانگر مرگ، ناجوانمردانه و با بي رحمی، غم و اندوه آفريد و به نامردی اعضای ثابت قدم و راهيان باوفا و با صفای راه پرافتخار حزب دموکراتيک خلق افغانستان را درسوگ و ماتم نشاند.
    اين بار مرگ، خط نادرست و تبهکارانۀ دهشت افگنان انتحاری، ماين گذاران کنار جاده و تفنگداران بی مروت را، که همه روزه در خطۀ ما خون و آتش می ريزند و فاجعه ازپی فاجعه می آفرينند، دنبال نمود و از گلزار شيفتگان خدمت به تهی دستان و از بُستان عاشق پيشگان وفادار به ميهن و مردم، شاخه گل خوشبو و خوش رنگ و خوش مشرب را به کام خود فرو برد.
     اينک درتوالی اندوه مردم رنجديده و بلا کشيدۀ سرزمين مان؛ با آه و افسوس بی پايان خبرآمد، که بيماری نکبت بار سرطان ، مجال ادامۀ حيات را به يک انسان صادق ، وطنپرست، باتقوا، پاک نفس و پاکيزه سرشت نداد و حق زندگی را از او گرفت.
     سخن ازرفيق عبدالمجيد سربلند است، که بتاريخ 2011 / 6 / 24 ، در يکی از بيمارستان های امارات متحدۀ عربی در دوبی ، بدرود حيات گفت.
    روحش شاد باد !
     رفيق سربلند سابق عضو کميته مرکزی ح. د.خ. ا ، بعد از فراغت از دانشکدۀ حقوق دانشگاه کابل، بمثابۀ حقوقدان ، آموزگار مدرسه و کادر ملی و مسلکی کشور، درطول دورۀ کار وماموريت خويش در وظايف مختلف، ازجمله در سالهای حاکميت سياسی ح. د. خ. ا ( بحيث وزيراطلاعات و کلتور ، سپس معاون صدراعظم جمهوری دموکراتيک افغانستان و سفير دولت افغانستان در کيوبا ) با درک رسالت انسانی ـ ملی و ميهنی خويش، بطور صادقانه مصدر خدمات بی شايبه به مردم و کشور شد و خيلی ها پاک و بی آلايش زيست.
     رفيق سربلند مبارز پرشور راه منافع زحمتکشان و رهرو سرسپردۀ جنبش انقلابی و عدالتخواهانۀ افغانستان بود و با صداقت دراين کوره راه گام برداشت و رهگذر راه و رسم انسانيت و پيرو انديشه های آزادی، برادری، برابری و عدالت اجتماعی شد و هرگز دراين جادۀ پرخم و پيچ ، حتی در دشوارترين شرايط اختناق سياسی ، دربرابر حکومت ها و فرمانروايان مستبد، زورگويان خودکامه و تماميت خواهان سلطه گرا، سرتسليم فرود نياورد و کرنش و سازش را نه پذيرفت.
     بدون ترديد، مرگ رفيق مجيد سربلند يک ضايعۀ بزرگ به وطن و مردم رنجديدۀ افغانستان به حساب می آيد و نبود اين فرزند نستوه و راستين ميهن را در جمع فرهنگيان کشور و بويژه در جنبش انقلابی وطنپرستان افغانستان ، کمبود جدی می پنداريم و ازناحيۀ ازدست دادن اين رفيق عزيز خويش سخت متأثر هستيم.
     بدين وسيله درگذشت نابهنگام رفيق مجيد سربلند را به همه فرهنگيان فرهيخته، به رفقاء و دوستان پيکارجو و به کليه مبارزان و راهيان راه ترقی، آزادی، دموکراسی، برابری، پيشرفت و عدالت اجتماعی سرزمين تاريخی مان تسليت گفته به اعضای خانواده و بازماندگان آن هم سنگر عزيز صبر جميل می خواهيم.
             روانش شاد و خاطره اش جاودان باد !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar